تعذیه و پوست زیبا 1 آب - بیا تو بندر
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با آبْ خود را از بوی آزارنده پاک کنید و به خودتان برسید که خداوند ـ عزّوجلّ ـ، بنده پلشتی را که هرکس کنارش بنشیند، از [بوی بد] او رنجه شود، دشمن می دارد . [امام علی علیه السلام]
امروز: سه شنبه 103 مهر 17

آب

مهم ترین عنصر ضروری بدن آب است، برای ادامه حیات بعد از اکسیژن، آب اهمیت دارد و بدن در برابر بی آبی مقاومت کمی دارد.

هر چند نوشیدنی های گرم نیز می توانند نیاز بدن به آب را رفع کنند، اما موادی مانند کافئین که در بعضی از آنها موجود است، می توانند موجب دفع آب و کم آبی شدیدتر شوند. هیچ چیز خود آب نمی شود!

آب در تمامی سلول های بدن وجود دارد و دو سوم وزن بدن را تشکیل می دهد و برای جابه جایی آسان مواد غذایی و هورمون ها و رسیدن آنها به سلول های گرسنه و منتظر و همچنین برای کمک به کلیه ها در دفع فضولات بدن و مواد مازاد و پاک کردن خون، ضرورت اساسی دارد.

آب هم چنین از طریق مکانیزم خنک کننده، حرارت بدن را تنظیم می کند و پوست و بافت های مخاطی را مرطوب نگه می دارد و اثر زیادی بر بافت های پیوندی و مفاصل دارد.

اغلب افراد دچار بی حالی و سستی می شوند ولی نمی دانند آب بدن شان کم شده است و فقط یک لیوان آب کافی است تا بدن دوباره انرژی از دست رفته را باز یابد.

اکثر این افراد در حین خستگی می گویند، نیاز به یک لیوان چای یا قهوه دارند و بعد با نوشیدن یک لیوان چای یا قهوه، سر حال شدن «موقت» خود را به اثرات آن مواد نسبت می دهند در صورتی که در حقیقت وارد شدن آب به جریان خون و بهبود کارکرد دستگاه قلبی عروقی است که موجب سرحال شدن آنها می شود.

از این نظر گفتیم سر حال شدن موقت، چون موادی مانند قهوه و چای در حقیقت ادرارآور هستند و باعث دفع بیشتر آب از بدن می شوند.

پیشنهاد من این است اگر احساس نیاز به یک لیوان قهوه یا چای داشتید، اول یک لیوان آب بنوشید. اگر بعد از چند دقیقه خستگی شما رفع نشد، آن وقت است که واقعاً نیاز به کافئین دارید. اگرچه آب در غذاهایی که می خوریم، وجود دارد، اما روزانه باید حداقل هشت لیوان آب نوشید تا واقعاً نیاز بدن به آب برطرف شود.

ما معمولاً آن قدر صبر می کنیم، تا کاملاً تشنه شویم و آن وقت به فکر نوشیدن آب می افتیم و در این موقع ممکن است که مقدار زیادی از آب بدن از طریق تعرق، گرگرفتگی (در بانوان یائسه) یا گرمای روز و غیره از بدن خارج شده باشد.

خشکی و چروک پوست بسیاری از افراد، به دلیل کم آبی بدن است؛ فرد دائماً سعی می کند با کرم های مرطوب کننده این مشکل را برطرف کند، حال آن که خانه از پای بست ویران است!

این افراد با نوشیدن منظم چند لیوان آب در طول روز در مدت کوتاهی می توانند پوستی شاداب، شفاف و لطیف داشته باشند.

در عین حال با بالا رفتن سن، آب سلول های بدن کم می شود. در سنین بالای شصت سال حتی تا 15 درصد آب سلول ها از دست رفته است.

دلیل بعضی افراد برای ننوشیدن آب، نگرانی از چاقی است؛ مطمئن باشید، آب موجب چاقی نمی شود؛ در روزهای گرم تابستان، شاید بیش از این هم بدن به آب نیاز داشته باشد

پوست را مرطوب نگه دارید

همواره با استفاده منظم از کرم های مرطوب کننده، رطوبت لازم را به پوست خود برسانید، به هر میزانی که به آن احتیاج دارد.

اگر پوست شما مرطوب و چرب است، ممکن است یک یا دوبار در روز مرطوب کردن آن به وسیله کرم، کافی باشد، اما برای پوست خشک خود، محدودیتی قائل نباشید و به میزان موردنیاز به آن برسید، اما پوست را خفه نکنید، یعنی همواره لایه ای نازک از کرم را روی پوست خود بمالید تا سریع جذب شود و امکان تنفس از پوست گرفته نشود. 

کسانی که دارای پوست چرب هستند باید کرم های مرطوب کننده ای تهیه کنند که پایه آنها آب است و پوست های خشک نیاز به کرم مرطوب کننده با پایه روغن دارند.

بهترین زمان برای استفاده از کرم های مرطوب کننده، زمانی است که فرد از حمام بیرون می آید؛ سه تا پنج دقیقه اول بعد از حمام کرم های مرطوب کننده بیشترین تأثیر خود را خواهند داشت به طوری که اثر آنها در این زمان چندین برابر زمان های معمول دیگر است.

مراقب هوای بد باشید، هوای بسیار سرد یا گرم، بخصوص اگر خشک باشد، موجب از دست رفتن رطوبت مورد نیاز پوست، خشکی و آسیب به آن می شود. به همین سبب در آب و هوای بد، پوست رابه طور منظم مرطوب نگه دارید.

ضمناً بدانید که اگر در طول روز به مقدار کافی آب ننوشید، هر چه سعی در مرطوب کردن پوست، با کرم های مختلف داشته باشید، فایده ای نخواهد داشت؛ حتماً روزانه 5 تا 8 لیوان بنوشید.

(خشایار فرخیان)



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط آدمین در جمعه 88/2/11 و ساعت 12:55 عصر | نظرات دیگران()
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    شهر زیر زمینی و شگفت انگیز در جزیره کیش
    تصاویر جالب غروب خورشید در مریخ
    "توتان خامون" جوانترین و مشهورترین فرعون مصر
    درختی بی نظیر
    "طالع بینی اسم"
    4 ترفند کوچک در Yahoo Mail
    معروفترین مردان به همراه مادرانشان
    دیدنی های امروز
    صاویر 10 بانوی اول امریکا در 50 سال
    هنر تزئین سوسیس و کالباس
    به زودی در آسیا و اقیانوسیه: ورژن CDMA گوشی LG Cookie - نهم اردی
    یش بینی ABI Research در مورد تعداد مشترکین گوشی‌های تلفن همراه 2
    W7؛ گوشی ورزش دوستانه از موتورولا - 9 اردیبهشت 1388
    فروش کلی سه ماهه اول گوشی‌های تلفن همراه از مرز پیش بینی‌ها گذشت
    فال امروز 9 اردیبهشت
    [همه عناوین(454)][عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا